Thursday 28 July 2016

KENAPA KJ ENGGAN MENGULAS?



Sebagaimana yang dilaporkan oleh sebuah portal atas talian, Ketua Pemuda UMNO, Khairy Jamaluddin dilaporkan enggan memberikan sebarang komen berhubung tindakan naibnya, Khairul Azwan Harun yang membuat laporan polis terhadap tiga Tan Sri yang didakwa berkonspirasi mahu menjatuhkan Perdana Menteri, Najib Razak.

Beliau dikatakan memberi isyarat demikian dengan bergegas meninggalkan majlis selepas menghadiri sebuah program di ibukota, meskipun menyedari puluhan petugas media sedang menunggunya.
Logiknya, KJ tentu sedar bahawa petugas media yang menantinya itu tidak lain ialah untuk mendapatkan reaksinya berhubung tindakan Khairul Azwan yang telah mencetuskan pelbagai persepsi dan spekulasi dalam masyarakat.

Lebih-lebih lagi, kebiasaannya juga KJ agak mesra dengan media dan tindakan bergegas itu memang jelas memberi maksud beliau enggan memberi sebarang ulasan mengenai isu tersebut.

Kenapa KJ enggan mengulas? Apa yang dibimbangkannya?mm

Apakah beliau sedang terperangkap dengan emosi yang tidak menentu berikutan laporan polis yang dibuat naibnya itu?

Sesuai dengan kenyataan Ketua Polis Negara, Khalid Abu Bakar bahawa pihak polis akan menyiasat Khairul Azwan terlebih dahulu untuk mendapatkan maklumat daripadanya, takkanlah KJ tidak boleh sekadar mengatakan "biarlah pihak polis menjalankan siasatannya" atau "oleh kerana laporan polis sudah dibuat, maka kita serahkan kepada pihak polis menjalankan tugasnya"?

Kenapa perlu melarikan diri dan buat-buat bergegas meninggalkan majlis?

Atau KJ memang sengaja membiarkan orangramai terus berandaian dan membuat bermacam-macam spekulasi berhubung laporan polis itu yang mustahil dilakukan tanpa pengetahuan dan restunya sebagai Ketua Pemuda UMNO? (SH 28/07/2016).

No comments:

Post a Comment

60000 PASANG BAJU RAYA JAKEL PERCUMA DARI AHLI PARLIMEN TANAH MERAH YB DATO' HJ IKMAL HISHAM ABD AZIZ

60000 PASANG BAJU RAYA JAKEL PERCUMA DARI AHLI PARLIMEN TANAH MERAH YB DATO' HJ IKMAL HISHAM ABD AZIZ  | Semalam, mummy berkesempatan u...